Wednesday, March 3, 2010

kata-kata hikmah..!!

stiap kali nak start kelas kenegaraan, kitaorg kne bg kata-kata hikmah masing2 kat depan kelas. tak kiralah cari kat mane pown asalkan kata-kata hikmah. sejujurnya aku tak pernah pown cari menda tu. alah kwn2 aku ada kn?? hmm abes jew mmbe aku kne baca kat depan aku pown tanpa segan mintak lar dye punyer kertas yang penuh ngan kata-kata hikmah tue. nak dijadikan cter satu hari tue tiba-tiba nama aku diseru oleh pensyarah aku. dan aku tros teringat yang aku x bawak pown kertas tue. rasa macam roh aku pown terseru sama. seram lak rasa nyer. hmm nasib aku baik lar gak sebab tak lar ramai sangat makhluk Allah dalam kelas masa tue. aku pown cakap:

Assalamualaikum dan salam sejahtera.. kata-kata hikmah saya pada hari nie ialah;

biar orang buat kita, jangan kita buat orang..
ada paham??

nak terangkan pown aku nie bkn nyer reti sangat. cakap bkn2 aku pandai lar. ketar2 kepala lutut aku masa tue. tiba2 rasa parkinson datang menyerang. shot jantung aku..

aku pown terangkan ler..
nie ibu saya yang slalu cakap kat saya. kalau boleh dalam dunia nie kita jangan balas apa yang orang buat kat kita. wat tak tau jew. sebab lama2 orang tue mesti bosan kalau kita tak bagi respon kat dye..
tp dalam zaman skunk nie sume tue xjalan lagi sebab makin kita diam makin orang pijak kepala kita..
kesimpulannya, jangan lar kita buat pape kat orang tue kalau kita xnk orang wat kat kita blik semula..
(lebih kurang mcm tue lar tp aku ada tmbh2 ckit.. bg sedap ayat..)

Alhamdulillah walaupun aku ketar macam nak mati tp ok ler. blh lagi idop. actually my mom slalu pesan sblm nk buat pape tu fikir dulu.. banyak kali pown xpe asalkan kita tak mnyesal dengan keputusan yang kita pilih tue..
tp aku..!! tuhan jew yang tahu..

haa tue kata-kata hikmah dari my mom..
renung-renungkan dan selamat lar.. ahak's

(kesimpulannya: lain kali fikir awal2 pe nak cakap kn senang.. xler gagap nt.. hah padan muke aku..!! then find the material sendiri lar.. susah kan org lak..)