Friday, March 5, 2010

antara dua dunia..

dua dunia..!!!

hmm maksudnya dunia lelaki dengan dunia perempuan. it's totally different..!! bukan lar beza macam mana pun cuma pengisian tue maksud aku lifestyle, cara pergaulan, banyak lagi lar yang lain. tapi kadang-kadang ada gak yang sama nyer..

tapi yang pastinya lelaki dengan perempuan tak boleh jadi kawan baik..
Why do I said so?? this is based on my experienced and also it happened to my friends. sebab tue aku tau..

bila seorang lelaki dengan perempuan tue asyik bersama jew maka timbul lah istilah:
kami berdua kawan baik jew..
ok betul lar xdapat dinafikan jika masa tue tak ada feeling lagi..!!
tapi kalau dah selalu bersama maka kau tahu perangai aku dan aku tahu perangai kau.. then keluar lah ayat, awek aku pun tak kenal aku macam mana kau kenal aku..
sinopsis pendek lar nie kira nyer..
bila hari dah berganti hari, ada lar pulak adegan2 yang mana dirasakan konon2 nya cute sampai tiba2 bila pandang jew si dia mula lar hati berdebar-debar..
mula2 memang rasa, alah xde pape lar. mainan perasaan jew.
mula2 memang macam tue sebab antara mereka hanya ada istilah kawan baik. nothing will be more than that..!! masa tue tetap berpagang pada istilah kawan baik tue sebab tak nak hilang kawan baik if kita bagi tau pasal feeling tue.
tapi sampai bila boleh tahan?? hah??
bila tengok dia dengan orang lain rasa jeles. tapi tak lar tunjuk kan. last2 hati siapa yang sakit.. diri sendiri jugak..!! pastu kita nak dia sentiasa berada dengan kita. macam selalu tnyer: weh ko ok ari nie..?? hmm??

bagi aku kawan baik tue maksudnya tempat yang kita boleh luahkan segalanya. so kalau dah baik xde lar rahsia antara kita.. right??
tue lar lagi satu penyebab 'feeling' nie terjadi antara kawan baik yang opposite jantina nie.
semua dia cter kat kita. disebabkan tue lar perasaan tue makin lama makin dalam. sebab kita dah tahu semua pasal dia. yang baik, yang buruk, luar dan dalam..
hhmm dalam tue aku kurang pasti bahagian mana(^_^).

tapi bila dah sampai tahap kritikal, ada yang sanggup meluahkan sebab dah tak sanggup nak simpan dalam hati. so kadang2 nie yang buat persahabatan tue putus sebab:
::aku selama nie anggap ko sbg kawan jew..
::perasaan tak selasa pabila berjumpa..
::perangai kawan baik tue berubah selapas dia tahu..

tapi ada jugak yang simpan perasaan tue dan tanggung sorang2. nie jenis yang kuat. mungkin ikot prinsip aku "mencintai tue xsemestinya memiliki". aku agak jew. tapi sendiri mau ingat lar sampai bila nak jadi macam tue. last2 ada jugak yang menjauhkan diri dari sahabat sebab xnk perasaa tue wujud lagi. tapi kurang berkesan sebab dia nie lar tempat kita menangis. mana boleh lari jauh2 sebab last2 kita pergi pada dia balik semula. so kalau yang jenis macam nie.:
dia akan suka kat kawan baik tue sampai dia jumpa pengganti yang lebih kurang sama perangai ngan kawan baik dye tue. simple kn?? tapi berapa lama baru dapat cari pengganti yang macam tue??hanya tuhan yang mengetahui..

so macam mana nak elak perkara nie dari berlaku?? sebenarnye aku sendiri tak tahu sebab it also happened to me. sebelum nie lar kan.pandai2 lar menghadapi dugaan nie.
kesimpulannya, cinta tue xsalah. mungkin kita yang salah memilih orang untuk kita cintai.. so tepuk dada tanya cinta..!!